top of page
חיפוש

כתינוק העושה את צעדיו הראשונים

לידור לוי, מטפל שיאצו המתנדב ב"ידי אור" ומטפל בחולי als בבתיהם, מספר:

לפני כשנתיים הצטרפתי לארגון "ידי אור" (או כפי שנקרא בגלגולו הקודם "האור הנשי"). הארגון המדהים הזה, שבראשו עומדת אישה עם חזון עצום ששמה הדס מזור רם, נועד להנגיש טיפולי רפואה משלימה למטופלים המתמודדים עם מחלות מאיימות חיים תמורת סכום סמלי. "אז האישה שתטפל בה, היא חולת ALS. אני שולחת לך את כל הפרטים", אמרה הדס. השיחה הסתיימה ואני נותרתי בהתרגשות. הגעתי למ' (לא לפני שהתבלבלתי בזמנים וקצת איחרתי) וגיליתי אשה מיוחדת. בטיפול הראשון למדתי להכיר אותה ואת 2 המלאכים שלה, שמטפלים בה במסירות אין קץ, ש' בעלה, ו ל' המטפלת הפיליפינית שלה. כתינוק העושה את צעדיו הראשונים, כך עשינו מ ואני את צעדינו הראשונים בטיפול. אני לוחץ בעדינות ומביט בפניה "הכל בסדר? זה לא כואב?" והיא מניעה את ראשה לשלילה. מ' ואני כבר כשנתיים יחד. יחד חווינו רגעים מרגשים, רגעים כואבים והרבה רגעים מצחיקים. כאשר אני מגיע, מיד מבצבץ חיוכה מבין שפתיה ואנחנו מתחילים את הטיפול. מ יכולה ליצור קשר באמצעות הטאבלט ולכן אנחנו, פעמים רבות, יכולים לתקשר גם לאחר הטיפול. כאשר אני מקבל ממנה הודעה בוואטס אפ, זוהי תמיד הודעה משמחת עם ברכות ואיחולים. כי כזאת היא מ', אדם שכולו מלא חום ואהבה. אני מודה למ' ולמשפחתה, על החיבוק החם והאוהב שאני מקבל מהם כל הזמן (ש' בעלה לא מפסיק לשלוח אותי הביתה עם מגוון קופסאות עם מיני מטעמים שהוא מכין). חשוב לי להעביר מסר לחולים ובעיקר למשפחות שלהם. החולים הם אנשים מאוד חזקים מאוד חיוביים ולרוב שמחים, יחד עם זאת יש ימים שהם מרגישים עצב, חווים ירידה במצב רוח וזה בסדר. צריך לתת להם לגיטימציה להרגיש הכל. ואם הם בוכים, זה מעולה ואף משחרר מאוד.

מאחל שפע של בריאות למ' ולשאר החולים. ולחברי המטפלים, דעו לכם שהתברכנו. יש לנו הזכות לתת ולו מעט לאותם אנשים מיוחדים. לסיום, מצורף מסר ממ':

" אני חושבת, שמשפחה אוהבת ותומכת זה ערך עליון ודברים רעים יכולים להשתנות. אמונה בבורא עולם ותקווה יכולים לשנות עולם. יש לי מטפל שנותן לי המון כוח בימים קשים מאוד".



bottom of page